Split - finale wereldbeker

15 juli 2018 - Split, Kroatië

Vandaag rustig aan de dag begonnen. Een eerste nacht in ons nieuwe vakantiewoning. Iedereen goed uitgerust.
​Kurt de dag begonnen met een toer te gaan lopen. De omgeving wat verkennen.
​Bij ons in de tuin liepen er ineens schapen rond van de buurman, dit vonden ze geweldig.

Samen naar de winkel geweest, aankopen gedaan voor het ontbijt. Na het ontbijt een verfrissende duik in het zwembad gedaan.

​Rond de middag richting Split vertrokken. Wat was het er weer druk. We reden richting de haven, om de parking achter het busstation uit te testen. Helaas was deze vol en moesten we op zoek naar een andere parking. Na een paar parkings af gereden te hebben hadden we het geluk een gratis parking te vinden net buiten het centrum. Op 10 minuutjes wandelafstand van het oude stadscentrum.

We wandelde voorbij het Dardin park, hier stond reeds een groot scherm opgesteld voor de finale van de wereldbeker: Frankrijk-Kroatië.
​Omdat deze wedstrijd om 17u gespeeld werd, hadden we nog even de tijd om het oude stadscentrum in te gaan. Hier kochten we voor ieders een t-shirt van Kroatië. En aten de kids een lekker ijsje. Met deze hitte was dat heerlijk verfrissend! Naast het park eerst nog lekker gegeten om dan naar het park te gaan voor de voetbalwedstrijd te kijken. Er passeerde een politieauto met de Kroatische vlag erachteraan, hoe zalig is dat! We waren er een paar uur van te voren. Dus konden zelf een mooi plekje zoeken. Wat waren er veel mensen, ook supporters voor Frankrijk.
​We stonden uiteindelijk naast nog andere Belgen. Wat een sfeer. Zeker toen het 1-1 werd. Uitbundig werd er gevierd. Helaas verloren we de wedstrijd met 4-2.

​Na de wedstrijd zijn we niet blijven hangen, we wandelden terug naar onze auto om terug naar ons huisje te rijden. Direct een frisse duik in het zwembad; dat hadden we verdiend! Ook de zak chips die we eerder gekocht hadden naar aanleiding van de voetbalwedstrijd werd open gedaan en verorberd door de kids.

Een warme douche en bedje in, morgen naar Mostar.