Medulin - Rovinj

24 juli 2018 - Medulin, Kroatië

Op tijd uit ons bed, op naar Medulin.
Na een uurtje rijden kwamen we aan in Medulin, eerste stop: de Lidl voor ons ontbijt.

We reden verder naar ons opgezochte parking, we kwamen er aan en er stonden bijna geen tot enkele auto's, de slagbomen open. We kwamen aan op het strand, nog enkele mensen kwamen reeds toe. (8u30)
Ideaal, we genoten enkele uurtjes van onze laatste dag aan de zee in Kroatië. Gelukkig hadden we onze waterschoenen bij, want in het begin van de zee lagen wel wat stenen. We konden redelijk ver in het water gaan tot heuphoogte. Erg leuk voor onze kids. Iedereen heeft genoten van de zee, allemaal erin geweest.

​Rond de middag verlieten we het strand, op naar het restaurant voor onze middagmaaltijd. Ranch Fortuna Grill in Rovinj. Dit vonden we weer op Trip Advisor. Echt de moeite, heel vriendelijk onthaal, lekker eten, zeer propere toiletten. Er zat een hond; Prince. Onze kids waren direct verkocht, hij had de aandacht graag, en zij genoten van zijn bijzijn. Een Cane Corso. (ras)

Terug op weg naar ons vakantiehuisje, even gestopt bij de winkel voor ons avondeten. Broodjes met het beleg dat we nog in huis hadden. Eerst genoten we nog van het zwembad en van de zon in onze eigen tuin. Genieten!
Rond 17u aten we onze broodjes op het terras. We passeerden de wijnboer die hier bij ons op de berg zit. Hier hadden we een paar dagen geleden al wijn van geproefd bij het restaurantje (de witte wijn) en hier kochten we reeds rode wijn. Heerlijk!
We bestelde 20 flessen rode en 5 flessen rode wijn, voor nog geen 50 euro (335 Kuna). En dit is echt super lekkere wijn. Wel geen bewaarwijn, maar gelegenheden genoeg om een flesje te kraken. We mochten alles tegen 20u komen ophalen.
Dus nog tijd genoeg om alles in te pakken en tegelijkertijd konden de kids nog in het zwembad. Allemaal nog genoten van het zwembad. Nadien allemaal in de douche geweest, propere kleren aan en we vertrokken voor onze wijn. Onze huisbaas (die onder ons woont) kwam ook net buiten, ze wilden ons nog een afscheidscadeautje geven: eigen maak schnaps van walnoten. Ze stelden zelfs direct voor om deze te proeven. Dit konden we natuurlijk niet afslagen. (lekker) Mama en papa genoten van een glaasje schnaps. Marieke en Mathis kregen appelsap. Net zoals vele Kroaten vielen ook zij voor Mathis en Marieke's blonde lokken.

Onze wijn opgehaald en we kochten ook nog de eigen maak olijfolie, deze zal ook wel heerlijk zijn. Wat zijn de lokale mensen hier toch ook zo vriendelijk.

Nadat we alles naar onze auto gedragen hadden maakten we nog een kleine wandeling hier langs onze berg. Even langs de wijnranken en toch even kijken naar het veld waar de boer van de week de hooibollen gemaakt heeft, 9 waren het er geworden. Bedtijd, we wandelden terug naar ons huisje. Kindjes bed in, wij nog even nagenieten op het terras met een fris glaasje wijn.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl