Kamenjak - Pula

23 juli 2018 - Premantura, Kroatië

Vandaag een uurtje langer geslapen dan gewoonlijk.
Alles bij elkaar gepakt en vertrokken. We passeerden de winkel voor een snel ontbijtje.

We reden een uurtje tot in Prementura, waar het nationaal park Kamenjak zich bevind. Eerst een ticket kopen alvorens we binnen mochten. We reden over de kiezelpaadjes naar een van de vele plekjes in het park. Na een kleine wandeling richting het water kwamen we aan bij vele speelelementen: een draaimolen, schuifaf, schommels,.. Geweldig tussen de bomen. Even verderop door een smal weggetje (doolhof-gevoel) richting het water. Tussen de rotsen zijn we in een baaike even met onze voeten in het water geweest, toch al even opgefrist.
Terug naar het bos gedeelte, nl. safari park. Daar dronken we een lekkere sangria en aten de kids een lekker ijsje. Super gezellig zo tussen de bomen.
Met de auto reden we nog even naar een volgend plekje in het park, in de hoop op een zandstrandje. Maar dit vonden we niet. Op naar onze volgende stop voor de dag: Pula.
Het was maar even rijden, ligt niet zover van mekaar. Maar de gepinde parking stond bomvol, net zoals alle andere parkings die we passeerden. We reden wel zeker een uur rond in de stad alvorens we het bijna opgaven in onze eerste parking naar keuze. Net op dat ogenblik ging er iemand vertrekken, van een geluk gesproken. Een wandeling naar ons gekozen restaurant: Jupiter. Een Italiaans restaurant. Na het eten wandelden we richting het amfitheater. Dit bezochten we, heel mooi. Klein detail; op het briefje van 10 kuna staat het amfitheater afgebeeld.
Wandelingetje terug richting de auto en na een uurtje rijden terug bij ons huisje. Nog even in het zwembad en wat spelen op het pleintje. En na een lange dag ons bedje in. Op naar morgen: onze laatste hele dag hier in Istrië.