Brela - Makarska - Split

18 juli 2018 - Makarska, Kroatië

Rustige ochtend, Kurt toerke gelopen. Winkel geweest, lekker gegeten op ons op terraske.
Kids hebben hun oefeningen gemaakt, frisse duik in het zwembad gepakt en onszelf klaargemaakt om naar het strand van Brela te gaan. Dit zou een geweldig mooi strand zijn en maar een uurtje rijden. 12u daar aangekomen en nergens plaats om de auto te parkeren. We zagen na wat rondrijden toch een betalende parking, we reden hier op, net zoals nog zoveel andere auto's. Maar de parking was volledig vol. Achteruit moeten rijden. Dit was niet zo leuk. Alle parkings langs de banen waren afgesloten met kettingen. Deze waren enkel voor de gasten van de verblijven langs de baan. Jammer, want hierdoor zijn we gewoon moeten doorrijden.
​We hadden de keuze: terug naar ons eigen huisje in het zwembad of toch nog wat verder rijden en hopen op een frisse duik in de zee.
​We kozen ervoor om naar het volgende plekje te rijden: Makarska. Hier was het ook enorm druk. Onze auto konden we uiteindelijk wel parkeren, maar aan het strand aangekomen: dit lag overvol! Als we hierbij hadden willen liggen, hadden we onze handdoek op de dijk moeten leggen. We dronken er een cola op de dijk en reden terug richting ons huisje.
​Omdat we toch nog souvenirs moesten kopen, reden we naar Split stad; onze auto terug op de vertrouwde parking achter de bussen.
​Wat was het warm, even iets fris gedronken op de promenade aan de haven, even op de Wi-Fi van het cafeetje een goed restaurant gezocht op Trip Advisor. Chop restaurant. Onderweg kochten we nog de nodige souvenirs.
​We zagen ook oorbellen gemaakt van een natuursteen uit het eiland Brac (waar we eigenlijk naartoe wilde gaan). Deze konden we niet laten liggen, we kochten er voor ons Marieke. Nadien ook nog voor Dorien. Mama en dochter dezelfde oorbellen.
​Bij het restaurant hebben we super lekker gegeten: Kurt en Dorien een vleesschotel met groenten en aardappelen voor 2. Marieke kip met frietjes en Mathis een super lekkere spaghetti met tomatensaus.