Dubrovnik

17 juli 2018 - Dubrovnik, Kroatië

Vroeg opgestaan om naar de haven te vertrekken. 7u40 vertrekt de boot richting Dubrovnik.

Kwart voor 6 ging de wekker.
Storm geweest vannacht, al het materiaal dat buiten lag, lag verspreid over de tuin. De noppenfolie van het zwembad lag op een hoopje bij elkaar.
Eerst alles aan kant gelegd. Iedereen aangekleed, tanden gepoetst.
10 na 6 zaten we al in de auto richting Split haven. Auto geparkeerd achter de bushalte. Tickets gekocht voor de boot en na 5 min konden we al plaatsnemen in de boot.
Het was een hele mooie, zwarte boot.

Onderweg maakten we enkele tussenstops: Bol (brac), Makarska, Korcula en Mljet.
De boot haalde een snelheid van 60km per uur.
Om 12u15 kwamen de aan in Dubrovnik.
Het was bewolkt, wel aangename temperatuur. Ideaal voor de wandeling richting de oude stad. Toch een stevige wandeling (40min). Aangekomen aan de oude stad begon het super druk te worden. In de oude stad aten we bij Mae Culpa; lekkere pizza, spaghetti en kip met spinazie rijst en tomaten.
Door het tijdsgebrek konden we helaas niet op de stadsmuren wandelen. We kwamen half 4 terug aan op de haven. 16u vertrok onze boot terug richting Split.
Op de terugweg kwam de zon erdoor. Dus werd het toch wel warm. In de boot verfrissing door de airco en een frisse cola/fanta/pivo.

Onderweg naar ons huisje vielen de kids direct in slaap.