Boottocht rond het eiland

10 juli 2018 - Rab, Kroatië

Vanmorgen vroeg opgestaan, ontbeten en richting haven van Rab vertrokken. Onze auto konden we parkeren op een nabijgelegen parking voor slechts 20 kuna (1 euro = 7 kuna) voor de hele dag. (op aanraden van de toeristenifo)
​Speciaal gekleed in onze Rode Duivels outfit (vanavond spelen ze de halve finale tegen Frankrijk, spannend).

We waren goed op tijd in de haven, dus er was nog even tijd om iets te drinken aan de haven, daar kwamen we voor het eerst Belgen tegen.

Met een 20 personen zaten we op de boot, een rustige dag zei de schipper. Ideaal voor ons, plek genoeg.

​We begonnen aan onze tocht, we zagen wonderschone baaien op Rab (enkel bereikbaar met een bootje). In een inham bezochten we Zacratnica, waar een gezonken schip ligt.

We kregen ook de kans om een duik in de zee te nemen vanaf de boot. Zwemmen naar een baai met allemaal witte stenen. We spraken er iemand aan wat ze nu net aan het zoeken waren; je kan er witte ei-vormige stenen vinden. En als je geluk had: een perfect ronde (zoals een voetbal).

Na de middag bezochten we Goli Otok (eiland waar vroeger een mannengevangenis was). Na een wandeling op het eiland stond onze maaltijd klaar: lekkere kip met frisse groentensla en puree met look in. Lekker!! Vervolgens bezochten we het eiland Grgur (eiland waar vroeger een vrouwengevangenis was).

Onderweg nog een stop waar we in het water konden springen, dit was geweldig.

De kids mochten ook de boot besturen, onze kleine schippers!

Opeens kwam iedereen op het dek, er waren wilde dolfijnen gespot. En jaja, opeens zagen wij ze ook voor onze boot. Gefascineerd bleven we met z'n vieren kijken. Onvoorstelbaar mooi! Blijkbaar heb je niet altijd de kans om ze te spotten, vb. bij minder weer komen ze niet zo snel tevoorschijn.

Na een dag varen op de zee kwamen we rond 18u30 terug aan op de haven van Rab.

Nog snel over huis om te douchen en terug richting Rab centrum: voetbal op groot scherm kijken. De Belgen die we 's morgens hadden gezien waren er ook; we mochten bij hen aan tafel komen zitten. Gezellig keken we naar de voetbal. Jammer maar helaas verloren ze de wedstrijd. En teleurgesteld vertrokken we terug naar ons vakantiehuis.