Brela / blauwe en rode meer

20 juli 2018 - Brela, Kroatië

Na onze poging van woensdag wisten we dat we vroeger moesten vertrekken op een plekje te bemachtigen in Brela. Zogezegd zo gedaan, opgestaan en klaargemaakt en we vertrokken. Even langs de lokale bakkerij voor wat lekkers.

Na een uurtje rijden kwamen we toe in Brela, we reden dezelfde parking op en dit keer hadden we het geluk dat we er wel konden parkeren. We wandelden het pad af richting de zee. Hier kwamen we uit op een kiezelstrand (grote witte). We hebben ons allemaal goed geamuseerd. Ontbijt op het strand, frisse duik in de zee, genieten van het zonnetje en vooral van het prachtige uitzicht.

Na een paar uurtjes zijn we vertrokken, de mensen begonnen massaal toe te komen op het strand. En overal waren alle parkeerplaatsen alweer bezet.

We verlieten Brela richting Imotski voor het blauwe en het rode meer (een van de grootste zinkgaten van de wereld). Na een uurtje rijden kwamen we toe bij het blauwe meer, hier wilden we eigenlijk een duik in het water nemen. Maar we zagen dat het een enorme afdaling was, die we nadien ook terug moesten beklimmen met de kids. Niet echt ideaal. Dus besloten we om door te rijden naar het rode meer, enkel minuutjes verder. De uitzichten waren prachtig. Heel hoog maar zo mooi!

Tijd om een restaurantje te zoeken op iets te eten. We stelden ons huisje terug in op de gps. Deze stuurde ons via kleine zand weggetjes, super smal. Terug op de autostrade gekomen konden we pas rijden. We stopten bij een restaurant ok het dorp Sinj, iets verder dan waar ons huisje staat. We aten alweer heel lekker: salade met tonijn, pizza, kip met frietjes, risotto met spinazie en champignons. Een lekker glas wijn erbij, zalig genieten.

Terug thuis konden de kids nog leuk spelen in het zwembad, mama kon al inpakken. Want morgen maken we de verplaatsing naar Porec (Istrië) voor onze volgende dagen vakantie.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade